Top-dj’s Ephonk en Dosschy stressen voor set op Tomorrowland

Ephonk en Dosschy staan dit weekend allebei op het Tomorrowland-muziekfestival in Boom. Beide dj’s behoren samen met DConvict, Eddy del White en die van de Katuitfuif tot de keurtroepen van het Dendermondse dj-gild. Ze hebben alle twee al heel wat indrukwekkende sets op hun teller, zoals bijvoorbeeld op gerenommeerde en vermaarde events als Fiësta Aaghem en het Boef! Foodtruck Festival. Ondanks die kolossale ervaring knijpen ze ‘m nu toch behoorlijk.

“De KOOK-pod van Radio 2 houdt me bezig.”

“Ik zie enorm op tegen de verveling tijdens mijn set”, bekent Ephonk. “Samen met Coely moet ik 75 minuten vullen op het Organ of Harmony-podium. Maar ja, al het werk is voor haar, hé. Dansen, zingen, springen, wassen en plassen on stage… alles wat marcheert om het publiek te entertainen. Ik moet daar gewoon staan te staan. Zelfs een ‘waar zijn die handjes’-moment, nochtans een klassieker in mijn dj-sets, is me niet gegund. Veel werk heb ik niet. Ik pleur mijn USB-stick in mijn laptop, trek een kabeltje naar de versterker, duw op play en dat is het dan. Daarna moet ik eigenlijk staan wachten tot wanneer de show gedaan is. 75 minuten. Dat is dus een uur en een kwart! Tijd die je moet zien te doden. Normaal kijk ik ondertussen wat naar Netflix, maar 75 minuten is echt een klotetiming: net te lang voor 1 episode van een aflevering en net te kort voor een film. In dat soort gevallen breng ik mijn koptelefoon mee en luister ik een beetje naar de KOOK-pod, de kook-podcast van Radio 2. Soms probeer ik die gerechtjes zelfs uit op het podium. Ik sta dan enthousiast achter mijn deck in wat potten en pannen te roeren. Aandachtige toeschouwers hebben dat vast al gezien, maar daar trek ik me weinig van aan.”

“Shuffle geeft me al de tijd om selfies te nemen.”

“Erg herkenbaar”, valt Dosschy hem in de rede. “Bij mij is het nog érger! Ik moet twee uur zien te vullen… van 1 tot 3 in de namiddag! Serieus! Dan zijn de vuilruimers nog maar net van de weide! Ik zal toch eens een hartig woordje moeten spreken met mijn booking agent. Maar goed, ik blijf professioneel en zal wel een mentale klik maken. Ik ben het namelijk gewend om voor een muziekminnend en geïnteresseerd publiek te werken. Een publiek dat ik kan lezen. Zo’n crowd in de Zenith, of op Denderpop of Flanders Open, die komt écht voor mij. Of toch zeker voor de muziek die ik laat horen. Nu vrees ik daar een beetje voor. Ik ben bang dat mensen nu meer voor de beleving zullen komen. Voor de sfeer. De muziekfreaks zullen verstek laten gaan. En dat kan toch niet de bedoeling zijn. Mijn playlist is al samengesteld. Het wordt een mix van dance, trance, house en new beat. Afin, alles wat momenteel hot is. Ik zet dat dan op shuffle en dan heb ik rustig de tijd om wat te tetrissen, te facebooken, selfies te nemen of mijn tax-on-web in te vullen. Zo gaat de tijd ook voorbij.”

Wie de malchance heeft geen ticket te hebben voor het dansfeest in Boom, zal de komende weken nog flink veel moeite moeten doen om Ephonk en Dosschy niet aan het werk te zien in Dendermonde.

About Suzanne L. Vordmann

Epigrafe, grafologe en verwoed scrabbelaarster. Schrijft omdat er op Brussel-Vlaams en Rijsel-Frans toch niks meer te beleven valt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*