Lezers van De Klaptand hebben een beter seksleven

Lezers van het Dendermondse laatavondmagazine De Klaptand zijn gelukkiger. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van De Klaptand.

Bijna twee weken geleden werd het online magazine De Klaptand gelanceerd. Uit een groots opgezette enquête onder Dendermondenaars tijdens Katuit, blijkt nu dat het magazine een niet te onderschatten impact heeft op het leven van zijn lezers.

Onderzoeksbureau Klaptand Research ondervroeg voor en na de historische ommegang een representatief staal van 2.000 Dendermondenaars. Volgens de resultaten las 37% van de Dendermondenaars de voorbije dagen minstens één artikel op de website.

Van die 37% voelde 95% zich na het bezoek aan de website gelukkiger dan voordien. 53 procent van de lezers erkent dat ze minder gestrest zijn sinds ze De Klaptand lezen. Voor 90% van de lezers van De Klaptand speelt het magazine inmiddels een essentiële rol in hun leven. Drie kwart van de ondervraagden gaf zonder verpinken toe dat hun leven er op vooruit is gegaan sinds ze De Klaptand lezen. Dat uit zich onder meer in een verbeterd zelfbeeld.

Seksleven

Ook al is Kaat Bollen niet van Dendermonde, toch is haar seksleven er sterk op vooruitgegaan sinds ze De Klaptand leest.

Ook al is Kaat Bollen niet van Dendermonde, toch is haar seksleven er sterk op vooruitgegaan sinds ze De Klaptand leest.

Een kwart van de lezers van De Klaptand voelt zich sinds twee weken zeer sexy. Ruim 80 procent vindt dat zijn of haar seksleven er flink is op vooruitgegaan sinds de lancering van De Klaptand. Lezers van De Klaptand doen het gemiddeld 3 keer per week. Niet-lezers van het magazine komen slechts aan een gemiddelde van 1 keer per maand.

Lezers van De Klaptand quoteren hun seksleven gemiddeld met 8,5 op 10, terwijl niet-lezers slechts een 7 halen. Seksuologe Kaat Bollen heeft daar een eenvoudige verklaring voor: ‘Gelukkige mensen zijn in het algemeen meer tevreden over hun leven tussen de lakens.’

‘Het is duidelijk dat De Klaptand een forse impact heeft op de levenskwaliteit van de Dendermondenaar,’ klinkt het bij Stef Vanovertwater, marketing manager van De Klaptand. ‘De Klaptand is duidelijk voor veel mensen meer dan een website. De Klaptand lezen heeft ook een positieve invloed op allerlei andere factoren in het leven. De opdracht voor de 63% van de Dendermondenaars die De Klaptand nog niet gelezen hebben, is duidelijk: afstemmen op www.deklaptand.be’

About Jean-Pierre De Stamper

Jean-Pierre De Stamper
Senior writer. Ouderdomsdeken en veelschrijver van de redactie. Begon zijn carrière in de media bij The Bostroë Globe. Belandde via omzwervingen langs Het Appels Handelschblad en Den Aagemse Courant bij De Klaptand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*